banner winter

E-MAIL

Zodra uw account is aangemaakt ontvangt u van ons de email "Nieuwe account informatie".
(Heeft u deze niet ontvangen, kijk dan in uw spambox. U kunt deze email ook raadplegen in het klantensysteem > Emails)

Zodra u bent ingelogd in het Cpanel kunt u op het icoon "Emailaccounts" klikken.

Hier kunt u uw eigen emailadres aanmaken. Uw gekozen emailadres eindigt altijd op @uwaccount.tld.
(tld = is de extensie van uw domeinnaam, de letters na de punt. Bijvoorbeeld .nl/ .com/ .info etc)
Als u alle gegevens hebt ingevuld klikt u op "Create Account". Uw emailaccount is direct actief.

U kunt uw email lokaal op uw computer bekijken (IMAP of POP3) of bekijken per Webmail.

Om in te loggen op uw email account (bijvoorbeeld info@mijndomein.nl) gebruikt u de volgende gegevens:
username: info@mijndomein.nl
password: door uzelf bedacht tijdens het aanmaken van het email account

Hieronder hebben wij een kleine handleiding gemaakt voor verschillende email-programma's.
Outlook Express
Outlook 2003
Outlook 2007
Smartphone Android

Email adres aanmaken

U dient in te loggen in het Cpanel. Daarna klikt u op het icoon "Email Accounts". Hier kunt u uw eigen emailadres aanmaken. U kunt zelf een wachtwoord bedenken voor dit emailadres. Zoda het emailadres is aangemaakt, is het direct actief. U kunt uw emails verzenden en ontvangen in Webmail (bijvoorbeeld Horde) of in een mailclient (bijvoorbeeld Outlook).

Verschil tussen POP3 en IMAP:

Bij POP3 worden alle emails gedownload op uw computer en daar opgeslagen. Indien u vanaf meerdere computers uw email wilt bekijken raden wij aan om in uw email programma de optie "berichten op server bewaren" te gebruiken. Voordeel van POP3 is dat emails de bericht status aannemen. Zodra u een bericht heeft gelezen, wordt deze status ook op de server bijgehouden. Zo kunt u op iedere lokatie de huidige status bijhouden.

Bij IMAP worden alle emails gedownload naar uw computer, maar ze blijven ook op de server staan. Zo kunt u op meerdere computers uw email bekijken en downloaden. Zodra de mail op 1 computer wordt verwijderd, wordt het ook direct verwijderd van de server. Nadeel is dat het veel opslagruimte kost en uw account vol raakt.

SMTP server

De SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) zorgt voor het uitgaande berichten verkeer. Om veiligheids redenen blokkeren veel providers het gebruik van externe mailservers. Daarom dient u gebruik te maken van uw eigen internetprovider (kabel/ADSL). Voorbeelden hiervan zijn:

smtp.ziggo.nl
mail.direct-adsl.nl
mail.chello.nl

Neem hiervoor contact op met uw eigen internet provider of type in Google: mailserver (uw internetprovider)
Vaak heeft u dan bij 1 van de eerste zoekresultaten uw mailserver gevonden.

Voordelen van Goedkopewebhoster

  • Geen setupkosten
  • Geen vervelende reclameboodschappen op uw website
  • Geen verborgen kosten, geen kleine lettertjes
  • Geen opzegtermijn, geen stilzwijgende verlenging
  • Snelle en betrouwbare servers
  • Regelmatige updates van software
  • Professionele helpdesk
  • U kunt onbeperkt backups maken van uw website via het controlepaneel
  • Onze webhosting is zeer geschikt voor Joomla-websites (PHP SAFE MODE OFF optie)
  • Installatron: snel en eenvoudig scripts installeren zonder technische kennis (waaronder Joomla!)

Betaalbare webhosting
& domeinregistratie


www.goedkopewebhoster.nl/infobutton

Goedkopewebhoster.nl is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 24372169. | Alle prijzen zijn exclusief 21% btw.